Royal Unibrew in brief

Royal Unibrew is a leading regional multi-beverage company with strong local brand portfolios in our main markets in the Nordic region, the Baltic countries, the Netherlands, Italy, France and Canada. In addition, our products are sold in more than 70 countries in the rest of the world.

We want to offer our customers and consumers a broad portfolio of high-quality beverages, which accommodates their demands over a wide range of categories, including beer, soft drinks, malt beverages, energy drinks, cider/RTD, juice, water, wine and spirits. By offering a broad and deep portfolio across categories, we strive to provide choices for every occasion.

Our business is based on a solid foundation of strong local brands. In our largest markets, Denmark, Finland, the Baltic countries, Italy, the Netherlands and Norway, our local brands are accompanied by well-known international brands on license (such as PepsiCo and Heineken) and trading brands (such as Diageo). In some of our smaller markets, like Canada and Sweden, our offering consists of a mix of our own brands and agency brands.

We want to be THE PREFERRED CHOICE as local beverage partner that challenges the status quo by doing better every day in a fun, agile and sustainable way, creating good and enjoyable moments for our consumers.

Læs mere om Royal Unibrew Group her: royalunibrew.com.

Hvem er Royal Unibrew (Nordic)

Vi gør vores bedste for at bidrage til de gode øjeblikke

Royal Unibrew hviler på mange års dansk bryggeritradition. Vi har en stærk lokal forankring, og er i dag Danmarks 2. største bryggerikoncern. Vi er stolte over vores rødder, og producerer derfor mere end 400 forskellige produkter i Danmark på to moderne bryggerier i henholdsvis Faxe og Odense.

Vi er stolte af vores produkter, vores kunderelationer og vores dedikerede fokus på forbrugerne. Royal Unibrew var det første større bryggeri i Danmark, som introducerede økologisk øl – et godt eksempel på vores søgen efter nye produkter, nye smagsvarianter eller nye produktionsmetoder. Vi insisterer på at flytte grænserne i vores branche, hvad enten det drejer sig om at uddanne certificerede ølsommeliers, åbne et mikrobryggeri eller køre intensiv træning i at servere drikkevarerne rigtigt.

Hos Royal Unibrew ønsker vi et samarbejde og partnerskab med den moderne forbruger. Deres succes er vores succes. Vi investerer i relationer, fordi mennesker for ofte fokuserer på målet, og glemmer at være tilstede på vejen dertil. Det gode øjeblik skabes oftest i fællesskab, og det er grunden til, at vi er dybt engagerede i musik, sport og kultur.

Arven efter vores stiftere, der går helt tilbage til 1856, lever i bedste velgående og holdes i live af alle ansatte på Royal Unibrew. Vi er meget interesserede i kvalitet, ansvarlighed og innovation og vil fortsætte med at være kreative i en søgen efter fornyelse og anderledes tænkning. Vi vil udfordre os selv og branchen som helhed.

Vi lever og ånder for håndværket, de gode produkter og vores partnerskab med forbrugerne. Vi vil bidrage til de gode øjeblikke, og gør vores allerbedste dertil.

FAXE-FONDEN

Faxe-Fonden uddeler årligt legater til hjælp til tidligere medarbejdere, som nu er pensionister eller disses efterladte ægtefæller eller uforsørgede børn. Derudover uddeles legater til uddannelseshjælp til børn af medarbejdere, der er eller har været ansat i minimum 1 sammenhængende år på Faxe Bryggeri.

Der vil være mulighed for at søge et legat igen i efteråret 2024.

Fondsbestyrelsen