SMUKFEST X ROYAL UNIBREW

Partnerskabet mellem de to organisationer har mere end 40 år på bagen og er et af de længste og største kommercielle partnerskaber i festivalbranchen. Med vores aftale cementeres et helt særligt partnerskab mellem de to organisationer, hvor fokus er på den gode oplevelse for gæsterne på Smukfest.

Vi er meget glade og stolte over det strategiske partnerskab med Royal Unibrew. Aftalen er til dato den største af sin slags i Smukfests historie og et klart signal om, at brandet Smukfest, på trods af aflysninger to år i træk, fortsat står rigtig stærkt i markedet, og at vi har en attraktiv kommerciel platform at bringe i spil, udtaler kommerciel chef for Smukfest Kasper Sandfeldt Bjergbæk.

Smukfest indkapsler på smukkeste vis alt det, vi gerne vil forbindes med som brand. Derfor er det et helt logisk skridt for os ikke kun at fortsætte, men også udbygge det helt særlige samarbejde, vi har opbygget gennem snart to generationer, siger Louise Palsten, General Manager, Royal Unibrew Danmark.

Fokus på frivillighed og bæredygtighed
Royal Unibrew og Smukfest er grundlæggende et rigtig godt match. +40 års historik sammen gør selvfølgelig, at de to organisationer kender hinanden rigtig godt, og Royal Unibrews multi beverage-strategi giver en lang række muligheder på produktsiden, som kommer gæsterne på festivalen til gode.

På frivilligheden er det helt konkret aftalt, at Royal Unibrew hvert år afregner en såkaldt “Skovmoms” til Smukfest på 1 % af beløbet i aftalen. Beløbet herfra vil blive øremærket til udvikling af frivilligheden på Smukfest. Dette er således et nyt strategisk tiltag, hvor Smukfest kobler sine kommercielle partnere endnu tættere sammen med frivilligheden på Smukfest.

Vores partnerskab har fungeret så godt og så længe, fordi vi minder meget om hinanden i vores måde at tage ansvar både lokalt og globalt og i vores fokus på dem, der skaber festen. Derfor er det helt oplagt, at vi de kommende år gør mere for at understøtte det store arbejde, de 15.000 frivillige yder hvert år for at skabe den ultimative fest. Blandt andet ved en opgradering af barområdet for festivalens frivillige, siger Louise Palsten.

Smukfest blev afholdt for første gang i 1980 og har de seneste mange år haft udsolgt med flere end 50.000 besøgende gæster i Dyrehaven i Skanderborg.