Den dataansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger, er den Royal Unibrew-enhed, som du korresponderer med. Hvis du er i tvivl om, hvilket Royal Unibrew selskab du korresponderer med, kan du kontakte os på GDPR@Royalunibrew.com.
Formålet med vores behandling af dine oplysninger, hvis du retter henvendelse til os som forbruger, eller hvis du klager over et af vores produkter eller en oplevelse med os, er, at vi kan behandle din henvendelse og sikre at du modtager svar fra os.
Vores retlige grundlag for behandlingen af dine oplysninger i de ovennævnte situationer, er vores legitime interesse i at behandle din henvendelse samt sikre at eventuelle klager, herunder klager over vores produkter undersøges og håndteres, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Vi frabeder os at modtage oplysninger der er omfattet af den særlige kategori af oplysninger, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 1, herunder helbredsoplysninger, oplysninger om religiøs overbevisning eller fagforeningsmæssigt tilhørsforhold. Hvis du alligevel giver sådanne oplysninger til os, går vi ud fra at du har givet dit udtrykkelige samtykke til behandlingen, og vi behandler derfor disse oplysninger på baggrund af dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a og 9, stk. 2, litra a.
De oplysninger vi behandler
Vi kan behandle følgende oplysninger om dig som forbruger eller klager:
Opbevaring af dine oplysninger
Vi opbevarer ikke oplysninger længere, end det er nødvendigt for at opfylde formålet. Perioden, hvor vi opbevarer dine oplysninger, vil blive fastsat konkret afhængig af den sag, hvori oplysningerne indgår. Vi sletter dine oplysninger, så snart din sag er behandlet, medmindre vi har behov for at kunne dokumentere korrespondancen/klagen i en længere periode.