Skråen i Nordkraft

Royal Økologisk på flaske er en sikker nr. 1

Siden 1978 har Skråen leveret en lang række arrangementer indenfor musik, stand-up og foredrag. Det er sandsynligvis Nordjyllands største rytmiske spillested med både små og store navne fra ind- og udland. Det er også Skråen i Nordkraft,der arrangerer de meget populære udendørskoncerter under koncepterne Fredagsfest og Skovrock.

”Vi har haft et næsten 40-årigt samarbejde med Royal Unibrew. Selvfølgelig har vi da forhandlet til andre sider en gang i mellem, men når vi vurderer den samlede pakke, har vi aldrig rigtig været i tvivl om valget af partner.

Siden 2009 har Skråen haft hjemme i kulturhuset Nordkraft. Et moderne spillested med en god akustik som for tre år siden fik multisalen ROYAL STAGE. Her er der mulighed for at afholde koncerter med både siddende og/eller stående gæster.

”Når vi vurderer den samlede pakke, har vi aldrig rigtig været i tvivl om valget af Royal Unibrew som vores partner”.

Vi har altid haft et tæt og givendesamarbejde. Til seneste Skovrock koncert fik vi eksempelvis ekstraordinær hjælp med kølevogne, barer og personale. Det siger en del.

Royal Unibrews produktportefølje er gennem årerne blevet rigtig god. Vi har ni forskellige fadøl og 15-20 forskellige flaskeøl. Royal Pilsner og Classic er størst på fad, mens Royal Økologisk er en sikker nr. 1. på flaske. Det er i øvrigt en rigtig god øl.

Royal Unibrew har et fladt hierarki, og medarbejderne er ligefremme og ærlige. Høj som lav arbejder alle i løsninger”.

Jørgen Nissen,
Kulturhuschef
  • Rytmisk spillested med koncerter, stand-up og foredrag
  • Cirka 150.000 gæster årligt
  • Over 300 arrangementer årligt
  • Kunde hos Royal Unibrew siden 1978

Hansted Live

Proaktiv samarbejdspartner

Hansted Live er en tre-dages musikfestival, der foregår i Svendborg. Festivalen – der har eksisteret siden 2013 – er en helhedsoplevelse med musik, food court og speakers’ corner. Hansted Live har ekspanderet kraftigt siden starten, og fylder til sommer Krøyers Have og Skolegade med feststemte mennesker.

”I Royal Unibrew har vi en samarbejds- og sparringspartner, der proaktivt udvikler festivalen sammen med os. De løber ikke, når kontrakten er underskrevet, men går loyalt ind og tager ansvar.

I år har de blandt andet bidraget med et ombygget mobilehome, der fungerer som specialølbar. Det er noget, som gæsterne lægger mærke til. Samtidig har Royal Unibrews retailafdeling etableret et samarbejde med Føtex i Svendborg, der markedsfører Hansted Live gennem en forbrugerkonkurrence på Odense Pilsner. Det er mit klare indtryk, at Royal Unibrew arbejder på tværs af flere kanaler i kampen om forbrugerne.

“Det er mit klare indtryk, at Royal Unibrew arbejder på tværs af flere kanaler i kampen om forbrugerne” .

Under festivalen sælger vi Albani, Heineken, Shandy, Tempt Shots og Lays. Det er en ekstrem stærk portefølje af varer, der også betyder, at jeg ikke skal bruge tid på at forhandle aftaler hjem på hver eneste kategori”.

Lars Aagaard, arrangør,
Hansted Live
  • Tre-dages musikfestival
  • Cirka 15.000 besøgende
  • Kunde hos Royal Unibrew siden 2013

Arena Nord

Mange match og fælles interesser

Arena Nord, Det Musiske hus og Maskinhallen er tre musikalske perler i Frederikshavn. Med sine 12.000 m2 er Arena Norddet største kultur-, konference- og sportscenter nord for Limfjorden, mens Det Musiske Hus er et regionalt, levende kulturhus og spillested med indbydende arkitektur og moderne faciliteter. Det tredje sted, Maskinhallen, er et multi-borger- og foreningshus i hjertet af Frederikshavn.

”Vi har skiftet drikkevareleverandør i år, fordi vi med Royal Unibrew havde flere match og fælles interesser. Et skifte er i sig selv en stor proces, men det er forløbet gnidningsfrit, og vi har tilmed fået et højere serviceniveau og en stærkere portefølje af varer.

Gennem Royal Unibrew har vi en fælles interesse i musikken, hvor konceptet Tak Rock er meget synligt indenfor rock- og rytmisk musik. Vi afholder blandt andet en indendørs-musikfestival, hvor bands rekrutteres gennem Tak Rock. Det fungerer ret godt.

”Gennem Royal Unibrew har vi en fælles interesse i musikken, hvor konceptet Tak Rock er meget synligt indenfor rock- og rytmisk musik”

Der er også fælles interesse i at sælge flere specialøl. Det kommer blandt andet til udtryk gennem flere arrangementer og events, hvor vi sammen udvikler kategorien, så gæsterne får flere nyheder og større variation.

Royal Unibrews produktportefølje skal bestemt også fremhæves. Den passer perfekt til et spillested som vores, og vi er eksempelvis storforbrugere af Egekilde, fordi der afholdes mange større møder i Arena Nord”.

Per Malmberg, adm. direktør,
Arena Nord
  • Kultur-, konference- og sportscenter samt spillested
  • Cirka 350.000 gæster årligt
  • De tre spillesteder råder over ni barer og 20 fadølshaner
  • Kunde hos Royal Unibrew siden juni 2017